lundi 13 juin 2011

Dj Sprinkles Midtown 120 blues





Midtown est le plus grand quartier d'affaires des états-unis. Il englobe les quartiers de Hell's kitchen et Chelsea à l'ouest et de Kips Bay, Turtle bay, Murray hill et Gramercy à l'est. Toute la démesure de Manhattan s'est donnée rendez vous dans cet immense centre ville. C'est dans Midtown que se trouvent les gratte-ciel les plus prestigieux (l'Empire State Building au 350 5th Avenue, le Chrysler building au 405 Lexington avenue), les grands bâtiments publics (la Grand central station au 87 east 42nd street, le James Farley post office au 421 8th Avenue, la New York public library au 455 5th Avenue), le siège de l'Organisation des Nations Unies au 2 United Nation plaza, les commerces et les hôtels de luxe (cinquième avenue, le Rockefeller center au 1230 6th avenue, The plaza hotel sur Grand army plaza, The Waldorf-Astoria au 301 Park avenue), le Diamond district sur la 47th street, le Theater district à Times Square et les plus grandes salles de concert  (le Carnegie  Hall au 881 7th Avenue, le Madison Square Garden au 2 Penn plaza).
Au début des années 1990' Terre Thaemlitz (alias Dj Sprinkles) jouait au club Sally's II. Un club miteux de Times square situé dans l'hôtel Carter au 264 west 43rd Street . Avec 120 Midtown blues (2009) Terre Thaemlitz s'en prend violemment au supposé âge d'or de la House New-yorkaise. ” The House Nation likes to pretend clubs are an oasis from suffering, but suffering is in here with us. (If you can get in, that is. I think of one time in New York when they wouldn’t let me into the Loft, and I could hear they were actually playing one of my records on the dance floor at that very moment. I shit you not.)". Un des rares refuges pour les drag queens ( et d'autant plus si elles étaient latinos ou noires) étaient alors les clubs de Times square. Aujourd'hui ces clubs ont tous disparus. 
"So what was the New York house sound? House wasn’t so much a sound as a situation. The majority of DJ’s – DJ’s like myself – were nobody’s in nowhere clubs: unheard and unpaid. In the words of Sylvester: reality was less “everybody is a star,” and more “I who have nothing.”Twenty years later, major distribution gives us Classic House, the same way soundtracks in Vietnam war films gave us Classic Rock. The contexts from which the Deep House sound emerged are forgotten: sexual and gender crises, transgendered sex work, black market hormones, drug and alcohol addiction, loneliness, racism, HIV, ACT-UP, Tompkins Sq. Park, police brutality, queer-bashing, underpayment, unemployment and censorship – all at 120 beats per minute.
These are the Midtown 120 Blues.”
Terre Thaemlitz aka Dj Sprinkles


Dj Sprinkles  Sisters i don't know what this world is coming to 

Aucun commentaire: